寂寞如此美丽

随笔手机随手拍音乐摄影
Say You Love Me - Jessie Ware

假面木枝:

写下的是歌词,唱出的是心酸。

爱的感觉很好,不论对于谁,但终究也只能止于感觉。

歌曲响起,Patrick与Kevin跳舞的时候仿佛只有对方,Richie眼中的悲伤却如何也止不住,这是《Looking》中我最喜欢的一首歌,却有点违背标签“喜剧”的意思。

预想有千万种却永远不及真相,被世俗瞩目的与众不同背后,必有数不清的苦涩和尝不尽的烈酒灼痛感。

英国R&B歌手及创作人 Jessis Ware 深情演绎 Say You Love Me,愿你终有所属,晚安。

Say you love me to my face

当着我的面说你爱我 

I need it more than your embrace

我需要这些多过于你的拥抱 

Just say you want me

就说你想要我 

That's all it takes

就是这样而已 

Heart's getting thorn

我的心像刺痛般 

From your mistakes

因为你犯的错 

Cause I don't wanna fall in love

因为我不想坠入爱河 

If you don't wanna try

如果你不想尝试爱我 

But all that I've been thinking of

而我一直在想的 

Is maybe that you're mine

是或许有一天你会属于我 

Baby it looks as though

宝贝 看起来好像 

We're running out of words to say

我们说完了所有的话 

And love's floating away

爱却在流逝 

Just say you love me

就说你爱我 

Just for today

只是今天 

And don't give me time

没有给我时间 

Cause that's not the same

这意义并不一样 

Want to feel burning flames

想感受当你喊我的名字时 

When you say my name

内心那炙热的欲火 

Want to feel passion flow into my bone

想感受那流经血液 

Like blood through my veins

浸入我骨髓的激情 

Cause I don't wanna fall in love

因为我不想坠入爱河 

If you don't wanna try

如果你不想尝试爱我 

But all that I've been thinking of

而我一直在想的 

Is maybe that you're mine

是或许有一天你会属于我 

Baby it looks as though

宝贝 看起来好像 

We're running out of words to say

我们说完了所有的话 

And love's floating away

爱却在流逝 

Won't you stay

难道你不会留下吗 

Won't you stay

难道你不会留下吗 

Slowly slowly you unfold me

慢慢的 渐渐地 你为我而来 

But do you know me at all

但你了解我一切吗 

Some one told me

有人曾告诉过我 

Love controls everything

爱控制一切 

But only if you know

但你只需知道 

Cause I don't wanna fall in love

因为我不想坠入爱河 

(No no no...) 

不会 

If you don't wanna try

如果你不想尝试爱我 

(Could you try sometime) 

因为我总会努力 

But all that I've been thinking of

而我一直在想的 

(I just think) 

我只是等着 

Is maybe that you're mine

或许有一天你会属于我 

(You're mine) 

你会属于我 

Cause I don't wanna fall in love

因为我不想坠入爱河 

If you don't wanna try

如果你不想尝试爱我 

But all that I've been thinking of

而我一直在想的 

Is maybe that you're mine

是或许有一天你会属于我 

And baby it looks as though

宝贝 这好像 

We're running out of words to say

我们说完了所有的话 

And love's floating away

爱却在流逝 

Won't you stay

难道你不会留下吗 

Won't you stay

难道你不会留下吗 


评论

热度(33)