寂寞如此美丽

随笔手机随手拍音乐摄影
Listening For The Weather - Bic Runga

莫 西 顾:

       这并不是听的Bic Runga的第一首歌,却是因为这首歌想要去了解这个人。

       Bic Runga是新西兰的一位音乐创作人,身上有一半的中国血统,这也使得Bic Runga的音乐可以被越来越多的中国人所了解,但在新西兰,Bic Runga早已摘得9座新西兰音乐大奖,并且坐拥3张冠军专辑。Bic Runga的音乐是很有底蕴的,并且她擅长用多样的乐器赋予音乐本身独特的魅力和浪漫色彩。

       《Listening For The Weather》,第一句就足够你爱上。


歌词:


So I’m listening for the weather to predict the coming day
于是,我听天气预报希望获悉来日的天气。
Leave all thought of expectation to the weather man
寄希望于天气预报员。
No it doesn’t really matter what it is he has to say
不,事实上他说什么又有什么用呢?
‘Cause tomorrows keep on blowing in from somewhere
明天总会有明天的事情
All the people that I know in the apartments down below
所有我知道的人
Busy with their starring roles in their own tragedies
都忙着在自己的悲剧中扮演着角色

Sunlight sends you on your way
阳光把你送到你想要去的地方
And those restless thoughts that cling to yesterday
而那些不安的想法,只会停留在昨天
Never be afraid of change
永远不要害怕改变

I’ll call you on the phone
我会给你打电话
I hate to leave you on your own
绝对不会丢下你一个人
But I’m coming home today
但是很抱歉我今天要回家了

And this busy inner city
这个忙碌的城市
Has got nothing much to say
不必多说什么
And I know how much you’re hanging round the letterbox
我知道,你会在信箱那儿逗留
And I’m sure that as I’m writing
我也确信,就像我写得那样
You’ll be somewhere on your way
你将会在自己行程中的某处
In a supermarket checkout or the restaurant
超市的结账处或者是一家旅馆停留

I’ve been doing what I’m told
我就像我被告诫的那样
I’ve been busy growing old
变老变老
And the days are getting cold but that’s alright with me
天气变凉了,但对于我来说还好

Sunlight sends you on your way
阳光把你送到你想要去的地方
And those restless thoughts that cling to yesterday
而那些不安的想法,停留在昨天
Never be afraid of change
永远不要害怕改变

I’ll call you on the phone
我会给你打电话
I hate to leave you on your own
绝对不会丢下你一个人
But I’m coming home today
但是我今天要回家了
Yes I‘m coming home today
是的,今天我就要回家了

I’ve been doing what I’m told
我就像我被告诫的那样
I’ve been busy growing old
变老变老
And the days are getting cold but that’s alright with me
天气变凉了,但对于我来说还好

Sunlight sends you on your way
阳光把你送到你想要去的地方
And those restless thoughts that cling to yesterday
而那些不安的想法,停留在昨天
Never be afraid of change
永远不要害怕改变


评论

热度(268)