寂寞如此美丽

随笔手机随手拍音乐摄影
Angel - Jack Johnson

莫 西 顾:

      《Angel》,选自Jack Johnson 2008年的专辑《Sleep Through The Static》,很短小的一首曲子,只有两分钟,但足以传达到心底。木质吉他的质感加上Jack Johnson 平静的嗓音,就像这张专辑的封面一样,给人一种一种时光静好,岁月淡然的感觉。

       还有,如果最近大家都不想听歌的话,以后每天就推荐一首好了。嗯,就这样,晚安。


歌词:


I've got an angel
我有个天使

She doesn't wear any wings
她没有翅膀

She wears a heart that could melt my own
但她拥有一颗温暖的心,足以融化我的孤独

She wears a smile that could make me want to sing
她有甜美的笑容,令我快乐,令我想要歌唱

She gives me presents

With her presence alone
从见到她的第一面起我就知道她是上天赐给我最好的礼物

She gives me everything I could wish for
她给了我从来都在梦想着的东西

She gives me kisses on the lips just for coming home
她温润的唇的吻让我只想到家的温暖

She can make angels
她就是我的天使

I've seen it with my own eyes
我的眼睛这样告诉我

You got to be careful when you you've got good love
当你得到真爱是一定要细心呵护

Cause them angels will just keep on multiplying
因为只有细心呵护,这份天使般的爱才会继续围绕在你身边

You're so busy changing the world
你在如此忙碌固执的想改变身边的世界

Just one smile can change all of mine
而你可知道只要她的一个笑容就可以做到

We share the same soul
我们有着同样的灵魂和渴望

Oh oh oh oh oh ohhh

We share the same soul
我们有着同样的灵魂和渴望

Oh oh oh oh oh ohhh

We share the same soul
我们有着同样的灵魂和渴望

Oh oh oh oh oh ohhh

Oh oh oh oh oh ohhh

Umm umm umm uhhhhhhmm


评论

热度(278)